Examinationsuppgift

Idag har jag äntligen kommit igång med arbetet med mina examinationsuppgifter. Måste bli klar och skicka in dem senast den 23e så det är tight med tiden. Men det är nog så jag funkar, att jag presterar bättre under press. Nu har jag ju min sjukdomsbild som påverkar också.

Den uppgift som jag valde att arbeta med handlar om att beskriva kompetensfördelningen mellan mig som rektor och styrelsen för skolan. Det ska resultera i 3-4 A4-sidor med hänvisningar till författningstexter. Jag är nästan klar och imorgon måste jag välja en till uppgift. Har inte bestämt mig ännu. Försöker välja något som jag kan ha nytta av i mitt arbete. Något som gör att jag kan utveckla vår verksamhet till att bli ännu bättre. Genom det arbete som jag gjort idag har jag kommit på flera områden som vi behöver förbättra.

Hoppas det går lika bra imorgon !

Lämna en kommentar