Internat III

I måndags åkte jag på det tredje internatet på Rektorsutbildningen. Den här gången var vi på Häringe slott i Västerhaninge. Gruvade mig för resan dit eftersom jag skulle behöva åka genom stan i morgonrusningen. En timma och fyrtiofem minuter tog det att köra från Vallentuna !

Innehållet i föreläsningarna var rätt segt. Handlade om Förvaltningsrätt, Sekretess och Barns rätt. Rummet var fint och maten ok. Men det var bättre på Haga slott !!

Trots att jag åkte hem tidigare så fastnade jag i bilköer innan Söderledstunneln. Det tog nästan två timmar att ta sig hem !

Två examinationsuppgifter ska in senast den 20 juni. Det är bara att sätta igång. Men det får bli nästa vecka för den här veckan har vi utvärdering.  Det blir en lång dag imorgon !

Kommentera

