Arbetsmiljölagen del 2

Föreläsaren idag var en dubbelgångare. Var tvungen att fråga om han hade en bror. Hade han men inte den jag känner som är en av de ansvariga för rektorutbildningen i Stockholm som jag går andra året på.
Det handlade om psykosociala arbetsmiljöproblem och hur än kan handskas med dem. Avslutades med ett prov som igår. Inga svårigheter o vi fick veta att vi blev godkända allihop igår.
Under dagen fick jag veta att en av våra visstidsanställda fått nytt jobb o ska sluta. Så det måste jag ta tag i imorgon. En tjej som söker jobb som fritidspedagog hos oss ringde idag o det visade sig att hon är en av mina gamla elever. Lite kul tyckte jag.
Ska boka tid med henne nästa vecka.
En händelesrik dag har det varit.

Kommentera

