Extra glad idag

Var på väg att förlora en av våra bästa lärare som är på väg tillbaka efter föräldraledighet. Lyckades övertala henne och blev väldigt glad när hon sa att den största orsaken till varför hon vill jobba kvar är pga mig. Hon delar min vision för skolan och känner sig uppskattad. Hon hade fått ett erbjudande från en skola som låg närmare hemmet. Haft många motgångar och tunga arbetsuppgifter sista tiden, så nu blev jag extra glad när jag lyckades få henne att stanna kvar.

Vi hade besök av representanter för miljöpartiet idag. De ville höra om våra problem med att få stadsdelens tjänstemän samarbetsvilliga kring bla lokalfrågor. Vi ska träffa dem på torsdag igen då de har ett möte där bla deras borgarråd ska vara med.
Avslutade dagen med styrelsemöte och körde hem vid halv sex.

Det är ju nationaldag imorgon och därmed ledighet. Men jag måste ägna dagen åt att skriva klart en uppgift till rektorsutbildningen.

Kommentera

